Nieuws en publicaties

Coöperatieve, participatieve supermarkten

De laatste jaren zijn zowel in Brussel als in Wallonië verschillende coöperatieve en participatieve supermarktprojecten opgestart. Deze burgerinitiatieven breken met de traditionele massadistributie en kiezen voor lokale, biologische en eerlijke kwaliteitsproducten. Daarbij willen ze financieel toegankelijk blijven en de sociale integratie bevorderen. Zijn ze hierin geslaagd?

Lees meer »

Opiniepeiling verantwoorde consumptie 2021

In het kader van de Week van de Fair Trade 2021 bestelde Enabel een barometer om de verantwoorde consumptie van Belgen in kaart te brengen.
62% van de Belgen vindt dat we anders zullen moeten leven en consumeren met het oog op de volgende generaties. Maar de helft van de Belgen blijft wel trouw aan zijn of haar vertrouwde merken in de supermarkt (vooral de jongeren).

Lees meer »

Gumutindo Coffee Cooperative

Made up of 10,044 smallholder expert coffee farmers, Gumutindo was created in 2000 by some of the basic cooperatives (primary societies), which emerged from the ruins of the older

Lees meer »

Kledingmerken ondertekenen nieuwe bindende overeenkomst inzake veiligheid van werknemers

Toonaangevende internationale kledingmerken bereikten een tweejarige overeenkomst met werknemers-vertegenwoordigers en fabriekseigenaren over de veiligheid op de werkplek in Bangladesh. De overeenkomst gaat in vanaf 1 september 2021 voor een periode van 26 maanden, dan zal ook de eerste golf van merken en detailhandelaars die de overeenkomst hebben ondertekend, worden bekend gemaakt.

Lees meer »

Coöperatieve, participatieve supermarkten

De laatste jaren zijn zowel in Brussel als in Wallonië verschillende coöperatieve en participatieve supermarktprojecten opgestart. Deze burgerinitiatieven breken met de traditionele massadistributie en kiezen voor lokale, biologische en eerlijke kwaliteitsproducten. Daarbij willen ze financieel toegankelijk blijven en de sociale integratie bevorderen. Zijn ze hierin geslaagd?

Lees meer »

Opiniepeiling verantwoorde consumptie 2021

In het kader van de Week van de Fair Trade 2021 bestelde Enabel een barometer om de verantwoorde consumptie van Belgen in kaart te brengen.
62% van de Belgen vindt dat we anders zullen moeten leven en consumeren met het oog op de volgende generaties. Maar de helft van de Belgen blijft wel trouw aan zijn of haar vertrouwde merken in de supermarkt (vooral de jongeren).

Lees meer »

Gumutindo Coffee Cooperative

Made up of 10,044 smallholder expert coffee farmers, Gumutindo was created in 2000 by some of the basic cooperatives (primary societies), which emerged from the ruins of the older

Lees meer »

Kledingmerken ondertekenen nieuwe bindende overeenkomst inzake veiligheid van werknemers

Toonaangevende internationale kledingmerken bereikten een tweejarige overeenkomst met werknemers-vertegenwoordigers en fabriekseigenaren over de veiligheid op de werkplek in Bangladesh. De overeenkomst gaat in vanaf 1 september 2021 voor een periode van 26 maanden, dan zal ook de eerste golf van merken en detailhandelaars die de overeenkomst hebben ondertekend, worden bekend gemaakt.

Lees meer »

Zoeken

  • Filter op inhoud

  • Filter op sector

Volg ons

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van alle nieuws en activiteiten van TDC.

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring zo aangenaam mogelijk te maken.