TDC is een programma van Enabel, het Belgisch Ontwikkelingsagentschap.

Interviews

Emotion Planet : Reizen met een menselijke dimensie

Jean-François Delvaulx kwam op het idee voor Emotion Planet tijdens een reis met vrienden naar Marokko. Maar daarvoor raakte hij ook al verslingerd op Ecuador en was hij helemaal in de ban van Afrika. Tegenwoordig biedt hij reizen ‘op mensenmaat’ aan in een vijftiental landen op vier verschillende continenten.

Lees meer »

Les Rencontres d’Aït Aïssa: Eerlijk toerisme en duurzame ontwikkeling in zuidoost-Marokko

Berberdorpjes in de uitlopers van het Atlasgebergte, lieflijke valleien als groene oasen te midden van ruwe bergen… dat mooie plaatje krijg je aangeboden door ‘Les Rencontres d’Aït Aïssa’. ‘Rencontres’ of ontmoetingen duidt op de legendarische gastvrijheid van de Berbers. ‘Aït Aïssa’ slaat dan weer op de naam van de eerste vallei waar de vereniging actief was. Ze is gelegen in een 100 km breed gebied in de buurt van Errachidia, in het zuidoosten van Marokko.

Lees meer »

Ethiquable

Met een gevarieerd aanbod voedingsproducten is Ethiquable op een paar jaar tijd een onmisbare fairtradespeler geworden in België, zowel in gespecialiseerde winkels als in supermarkten. Zo biedt ze belangrijke afzetmogelijkheden aan producenten uit het Zuiden en verhoogt ze de zichtbaarheid fair trade.

Lees meer »

Eerlijke handel boomt, ook bij Carrefour

Op de vraag hoeveel eerlijke producten Carrefour aanbiedt, krijg je er meteen één terug: wat versta je onder eerlijke producten? De supermarktketen ziet fair trade namelijk niet als een aparte productlijn. Voor zowel de producten uit het zuidelijke als het noordelijke halfrond geldt dat ze met respect voor de producent, de planeet en de klant moeten ontwikkeld zijn.

Lees meer »

Vital: de zoete smaak van eerlijke nougat

Montélimar staat bekend als de bakermat van de nougat, maar de oorsprong van het zoete notentaartje ligt in het oude Perzië, waar noten en honing overvloedig aanwezig waren. Via de Arabieren veroverde het de Mediterrane landen, maar om een of andere reden nooit het Noorden. De man die deze delicatesse 90 jaar geleden in België introduceerde, Vital, gaf zijn naam aan het bedrijf, dat sinds een paar jaar ook eerlijke nougat in het gamma heeft.

Lees meer »

Emotion Planet : Reizen met een menselijke dimensie

Jean-François Delvaulx kwam op het idee voor Emotion Planet tijdens een reis met vrienden naar Marokko. Maar daarvoor raakte hij ook al verslingerd op Ecuador en was hij helemaal in de ban van Afrika. Tegenwoordig biedt hij reizen ‘op mensenmaat’ aan in een vijftiental landen op vier verschillende continenten.

Lees meer »

Les Rencontres d’Aït Aïssa: Eerlijk toerisme en duurzame ontwikkeling in zuidoost-Marokko

Berberdorpjes in de uitlopers van het Atlasgebergte, lieflijke valleien als groene oasen te midden van ruwe bergen… dat mooie plaatje krijg je aangeboden door ‘Les Rencontres d’Aït Aïssa’. ‘Rencontres’ of ontmoetingen duidt op de legendarische gastvrijheid van de Berbers. ‘Aït Aïssa’ slaat dan weer op de naam van de eerste vallei waar de vereniging actief was. Ze is gelegen in een 100 km breed gebied in de buurt van Errachidia, in het zuidoosten van Marokko.

Lees meer »

Ethiquable

Met een gevarieerd aanbod voedingsproducten is Ethiquable op een paar jaar tijd een onmisbare fairtradespeler geworden in België, zowel in gespecialiseerde winkels als in supermarkten. Zo biedt ze belangrijke afzetmogelijkheden aan producenten uit het Zuiden en verhoogt ze de zichtbaarheid fair trade.

Lees meer »

Eerlijke handel boomt, ook bij Carrefour

Op de vraag hoeveel eerlijke producten Carrefour aanbiedt, krijg je er meteen één terug: wat versta je onder eerlijke producten? De supermarktketen ziet fair trade namelijk niet als een aparte productlijn. Voor zowel de producten uit het zuidelijke als het noordelijke halfrond geldt dat ze met respect voor de producent, de planeet en de klant moeten ontwikkeld zijn.

Lees meer »

Vital: de zoete smaak van eerlijke nougat

Montélimar staat bekend als de bakermat van de nougat, maar de oorsprong van het zoete notentaartje ligt in het oude Perzië, waar noten en honing overvloedig aanwezig waren. Via de Arabieren veroverde het de Mediterrane landen, maar om een of andere reden nooit het Noorden. De man die deze delicatesse 90 jaar geleden in België introduceerde, Vital, gaf zijn naam aan het bedrijf, dat sinds een paar jaar ook eerlijke nougat in het gamma heeft.

Lees meer »

Zoeken

  • Filter op inhoud

  • Filter op sector

Volg ons

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van alle nieuws en activiteiten van TDC.

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring zo aangenaam mogelijk te maken.